Okleina reklamowa na własnym pojeździe jest najtańszą metodą reklamy. Stanowi idealną opcję na skuteczne promowanie, produktu, własnej marki czy świadczonych usługi. Ruchliwość, możliwość dotarcia do innych grup odbiorców to kluczowa cecha nadruków promocyjnych na samochodach, pojazdach – autach.
Wbrew pozorom bynajmniej nie jest to nadzwyczaj skomplikowana czynność. Zależnie od tego, jaki posiadamy koncept na swoją ofertę reklamową, takiej techniki wykonania będziemy potrzebowali użyć. Najbardziej powszechną – popularną oraz najłatwiejszą do samodzielnego wykonania jest wektorowa grafika marketingowa wycinana z oklein samoprzylepnych. Jak się więc wziąć do wykonania naszego dzieła?
Po pierwsze wypada rozpocząć od schematu plastycznego, mianowicie co i gdzie powinno się znaleźć, w jakich kolorach, jak duże i co najważniejsze, na których fragmentach samochodu. Pod kątem tego jak na przykład zaplanujemy umiejscowienie naszych tekstów na konkretnych podzespołach – kawałkach samochodu, będziemy musieli dostosować gatunek okleiny oraz potencjalnie metodę jej aplikacji. Sugerujemy amatorom, by rozpoczynali od jak najbardziej prostych powierzchni bryły samochodu. Dlaczego ? – ponieważ okleina reklamowa w tych miejscach (gładkich) będzie najprostsza do aplikacji – wyklejenia oraz dodatkowo, cena folii na płaskie podzespoły okaże się tańsza od oklein np. odlewanych.
Od tego wszystko się zaczyna. Stanowi to pierwszy i główny krok, przybliżający nas – właścicieli biznesów do finalizacji projektu, którym ma być obklejone w wyśmienitą ofertę reklamową na busa. Aby wykonać taki koncept, dobrze by było umieć obsługiwać jakikolwiek program do grafiki. Najczęściej stosowane do projektowania grafik – ofert reklamowych, są aplikacje wyprodukowane przez Adobe i Corela. W przypadku gdy mamy zainstalowany na komputerze którąś z odsłon na przykład Corel Draw, to wystarczy sporządzić zdjęcia z prostopadłej pozycji (nigdy nie z perspektywy), 2 drzwi bocznych i bagażnika samochodu. Na następnym etapie należy precyzyjnie zmierzyć pojazd w „naturze” – w taki sposób abyśmy mieli możliwość pracować nad designem w konkretnej skali. Zalecamy używanie skali albo jeden do jednego, bądź 1:10. Unikniemy dzięki temu omyłki przy eksportach plików do programów tnących lub drukujących naszą przygotowaną reklamę. W przypadku gdy posiadamy już zdjęcia pojazdu, poznaliśmy jego realne wymiary, posiadamy laptop oraz właściwy program graficzny, to możemy zacząć realizowanie naszej oferty reklamowej.